poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Jak stworzyć fanpage na FB, który pokochają twoi klienci





Obecnie już niemal każda marka posiada fanpage na Facebooku. Na portalu znajdziemy strony dotyczące prawie każdego tematu - rozrywkowe, edukacyjne czy nastawione na promowanie produktów. Jak sprawić, aby użytkownicy Facebooka poświęcili swój czas i uwagę na właśnie naszą markę?





Pomysł


Kilka lat temu, fanpage na Facebooku stał się jedną z podstawowych form komunikacji z klientami. W tym czasie powstały setki stron, na których pojawiły się 2-3 wpisy, a fanpage bez pomysłu na jego rozwój, umarł. Aby uniknąć takiego losu, już na samym początku powinniśmy zadbać o chociaż wstępną strategię, wiedzieć do kogo piszemy, czym się chcemy dzielić, czy ma być to fanpage nastawiony na rozrywkę czy na pomoc klientom. Warto pamiętać też o Messengerze, bo w jego strukturze również wprowadzane są kolejne rozwiązania, z których korzystać mogą użytkownicy Facebooka. Jednymi z nich są chatboty, które możemy potraktować jako platformę konkursową czy udostępniać w nich odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.



Systematyczność


Z samym pomysłem wiąże się kolejny niezwykle istotny aspekt prowadzenia fanpage’a - systematyczność. Nawet najlepszy pomysł nie obroni się, gdy posty czy zdjęcia będą dodawane nieregularnie, a na odpowiedź w wiadomości użytkownicy Facebooka będą musieli czekać kilka dni. Dobrym pomysłem jest na początku każdego miesiąca przygotowanie spisu postów, które pojawią się w najbliższych tygodniach. Zapisując w tabeli datę, godzinę, treść postu i chociaż wstępnie zaprojektowaną grafikę lub zaplanowane zdjęcie, będziemy mogli tak rozłożyć je w trakcie całego miesiąca, aby pojawiały się regularnie, co kilka dni.



Interakcja


Facebook to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych i jak sama nazwa wskazuje - niezwykle istotną rolę odgrywa w nim społeczność. Dbajmy o to, aby regularnie odpisywać na wiadomości, zadawajmy pytania naszym fanom, pozwólmy zdecydować o niektórych kwestiach związanych z naszą marką, nie zostawiajmy komentarzy bez odzewu. Dzięki temu, nasz fanpage na Facebooku będzie przy tym zdobywał organiczny zasięg. Dobrym pomysłem jest też założenie grupy albo umożliwienie użytkownikom zapisanie się na newsletter w chatbocie, w którym uzupełnimy komunikację z nimi o specjalne, niedostępne w innych miejscach treści.


Tworząc fanpage na Facebooku powinniśmy myśleć przede wszystkim o grupie docelowej, bo to właśnie jej charakterystyka, pomoże nam w rozpisaniu podstawowej strategii. Użytkownicy Facebooka oczekują specjalnie przygotowanych, pomysłowych i przede wszystkim regularnych treści. A jeśli zadbamy też o to, aby co jakiś czas wprowadzić nowe rozwiązania, którymi zaskoczymy fanów marki, z dużym prawdopodobieństwem, będą często do naszej strony wracać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz