Klienci mają dzisiaj bardzo duże wymagania w kwestii swojej obsługi. Usługi mają być realizowane szybko, personalnie i przede wszystkim – mają być dostępne wszędzie i o każdej porze. Firmy chcą dostarczyć najlepszych rozwiązań, jednak napływ nowych narzędzi takich jak web chat lub boty na facebooku sprawia, że często nie mogą zdecydować się w co najlepiej zainwestować swoje pieniądze.
Chatboty to często najchętniej wybierana opcja dla sektora obsługi klienta. Odpowiadają zwykle na setki standardowych pytań i wyręczają obciążonych zadaniami pracowników. Wydawać się może, że taka funkcjonalność zachęci wszystkie firmy do inwestycji w boty na facebooku, niestety pojawiają się również obawy. Pierwsze takie narzędzia zaliczały liczne wpadki i tym samym zrażały klientów do kontaktu z marką. Kolejnym minusem jest również brak gwarancji czy rozmowa z botem pomoże rozwiązać problem konsumenta i zapewnić dobre doświadczenia.
Przede wszystkim, aby osiągnąć zamierzone efekty, firmy muszą pamiętać o kilku ważnych zasadach. Boty na facebooku powinny być proste i rozwiązywać kilka ważnych problemów, nie setki. Tylko to zapewni im sprawne działanie. Po drugie, ich istotą nie jest pełne zastąpienie człowieka, lecz działanie z pracownikiem w duecie. Chatbot może pomóc działowi obsługi klienta, a ludzie pracujący w tym sektorze sukcesywnie będą go ulepszać, tworząc przy tym istny dream team. Krytyczne operacje nadal mogą być wykonywane przez specjalistów, w między czasie wirtualny asystent zajmie się zbieraniem danych o kliencie i lepszym kolejkowaniem zadań.
Po pewnym czasie boty na facebooku staną się coraz mądrzejsze i podołają trudniejszym wyzwaniom. Każda interakcja z klientem wzbogaci je o wiedzę o preferencjach, typowych wyborach i charakterze osoby. Najważniejsze jest jednak, aby przemyśleć zestaw funkcjonalności naszego bota, dobrać idealną platformę, na której będzie działał i obsługiwał naszych klientów. Przemyślana strategia na pewno przyniesie firmie zamierzone działania i zmieni podejście wielkich korporacji do narzędzi opierających się na sztucznej inteligencji.
Przeczytaj również: http://botcommerce.blogspot.com/2017/03/klient-chce-rozmawiac-takze-w-internecie.html
Przeczytaj również: http://botcommerce.blogspot.com/2017/03/klient-chce-rozmawiac-takze-w-internecie.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz