środa, 22 marca 2017

Klient chce rozmawiać. Także w internecie

Prowadzenie sklepu w branży e-commerce niesie za sobą wiele udogodnień. Należą do nich m.in. brak konieczności posiadania stacjonarnego punktu sprzedaży, możliwość zlokalizowania siedziby firmy praktycznie w każdym miejscu, a także realizowania zakupów przez całą dobę. Myliłby się jednak ten, kto myślałby że wystawienie przedmiotów w internetowym sklepie, a następnie mechaniczne realizowanie zamówień zapewni sukces w tym biznesie.


Rozmowa na wagę złota


Klienci, podobnie jak w tradycyjnych sklepach, potrzebują interakcji ze sprzedającym. Choćby po to, żeby zapytać o możliwości zwrotu towarów czy zasady też termin realizacji zamówienia. To nic, że wszystkie tego typu informacje zawarte są zazwyczaj w regulaminie sklepu - klient chce się tego dowiedzieć bezpośrednio od konsultanta, bez konieczności wertowania mało atrakcyjnych tekstów regulaminowych. W końcu klient - nasz pan.

Różne drogi do rozmowy

I tutaj dochodzimy do sedna sprawy - w jaki sposób komunikować się z klientem, mającym zapytania dotyczące zakupów? Udostępnienie na stronie sklepu numeru kontaktowego jest pierwszym pomysłem. Ale na tym nie można poprzestać. Stały rozwój internetu przynosi za sobą coraz to nowe możliwości porozumiewania się za jego pośrednictwem.

Czaty są popularne już od blisko dwudziestu lat. W przypadku sklepu udostępnienie rozmowy z konsultantem za pośrednictwem tego kanału jest wręcz obowiązkiem, a zrezygnowanie z tej możliwości wypada nazwać drogą do "samobójstwa sklepu".

Sztuczna inteligencja także może rozmawiać

Warto także przyjrzeć się możliwościom stwarzanym przez portale społecznościowe, w szczególności przez Facebook. Posiadanie fanpeg'u sklepowego na tym portalu jest koniecznością, bowiem dzięki niemu w prosty sposób możemy informować klientów o promocjach i innych istotnych komunikatach dotyczących naszego sklepu.

Uwaga sprzedających powinna powędrować także w kierunku dostępnego na Facebook'u komunikatora, czyli popularnego Messengera. Od zeszłego roku administracja portalu udostępniła możliwość tworzenia programowalnych 'robotów', z którymi można prowadzić konwersację za pomocą tego kanału.

Otwiera to szerokie możliwości przed handlującymi, odpowiednio skonfigurowane boty na facebooku mogą bowiem w dużej mierze zastąpić prawdziwego konsultanta w odpowiadaniu na standardowe pytania, a nawet - ale to już wyższa szkoła jazdy - umożliwić realizację zamówień poprzez napisanie prostej wiadomości w komunikatorze. Bez dwóch zdań można więc powiedzieć, że przed botami stoi ogromna przyszłość, powiązana z dużymi zyskami e-sklepów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz