środa, 22 marca 2017

Up-selling w sklepie internetowym

Technika marketingowa taka jak upselling pozwala na maksymalizowanie zysków z jednej transakcji, a także na zwiększenie zależności i zaufania klienta do danej firmy. Obniżeniu ulega także ryzyko przejścia klienta do konkurencji.

Jak sprzedawać więcej - czym jest upselling?
 
Uselling to tzw. sprzedaż dodatkowa. To nic innego jako oferowanie klientowi usług czy produktów o większej cenie ,wyższym standardzie itd. Biorąc pod uwagę preferencje czy gust klienta można mu zaproponować przykładowo droższa wersję podobnego produktu. Podczas wyświetlania butów zimowych za około 100-150 zł oraz dokonywania zakupu, pod spodem mogą się więc automatycznie wyświetlać buty zimowe o lepszych parametrach i zarazem wyższej cenie, które są bardzie ekskluzywne bądź posiadają lepsze parametry. Czasem klienci nie zdają sobie sprawy, że mogą zakupić lepszą wersję produktu i dobrze jest, by o tym wiedzieli.

Dlaczego upselling jest skuteczny?

Przede wszystkim pomaga klientom wybrać lepiej, co sprzedawcy przynosi większy zysk. Na podstawie preferencji klienta (w tym celu analizuje się jego dotychczasowe zakupy) można zaproponować mu produkty bardziej zaawansowane (upselling). Sprawia to, że rosną szanse na to, że wyda on w sklepie więcej niż planował. Obecnie wiele sklepów internetowych gromadzi już dane osobowe swoich klientów. Można je bowiem później wykorzystać marketingowo i to na wiele sposobów. Trzeba jednak umieć odpowoiednio nimi zarządzać. W tym celu można na przykład przeprowadzić analizę preferencji klientów. Dzięki temu można klientowi podsyłać produkty podobne do tych już kupionych.

Dzięki skierowaniu do określonej grupy docelowej takie działania marketingowe mają wysoką skuteczność. Badania pokazują, że klienci bardzo często korzystają z sugestii wyświetlanych przez sklepy online i decydują się na zakup droższego produktu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz