Chat to już najpopularniejszy sposób rozmowy wśród grona znajomych lub współpracowników w biurze. Wirtualny doradca na naszym komunikatorze czy bot w rozmowie grupowej to dzisiejsza rzeczywistość. Wiedzą o tym marki, które w ten sposób zbliżają się do swoich klientów oraz firmy, które dzięki tym narzędziom sprzedają jeszcze więcej. Proste elementy UX i interfejs skupiony tylko na rozmowie sprawdzał się jeszcze w 2016, natomiast w tym roku poprzeczka postawiona została już nieco wyżej. Wirtualny doradca roku 2017 ma być efektywny, angażujący, prosty w użyciu i bogaty w funkcjonalności.
Ciekawe i angażujące interakcje to podstawa chatbota. Użytkownik nie będzie z niego korzystał dla samej idei AI, lecz w konkretnym celu – by zrealizować jakieś działanie. Z punktu widzenia usługodawcy lub marki, konieczne jest zadowolenie klienta, by opłacało się dalsze rozwijanie narzędzia. Aby to osiągnąć trzeba oczywiście dostarczać jak najlepszych rozwiązań i wychodzić na przeciw odbiorcy.
Nie wszystko jest wprawdzie łatwe do wykonania w zwyczajnej rozmowie. Wirtualny doradca powinien oprócz umiejętności konwersacji z nami, posiadać również opcje skróconej interakcji, takie jak przyciski, klikalne opcje czy listy. Idąc dalej, powinniśmy nawet wymagać od bota samodzielnego przewidywania, kiedy jego pomoc jest nam najbardziej potrzebna. Technologia rozwija się tak szybko, że nie jest to wcale odległa wizja z przyszłości. Jeżeli chatboty będą stale ulepszane, to nadejdzie w końcu moment na tak zaawansowane innowacje jak ta.
Co czeka nas w przyszłym roku i jaki będzie idealny wirtualny doradca? Nadchodzi fala jeszcze doskonalszej technologii dla botów głosowych. Wirtualny doradca odróżni na przykład komendę wydaną przez dziecko, od tej wydanej przez dorosłego i lepiej wykona otrzymane zadanie. Rewolucja szykuje się również w sektorze handlu i finansów. Dokonywanie płatności przez chatbota ma być łatwiejsze i powszechnie dostępne. Same platformy komunikacyjne wyjdą naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, stając się bardziej rozbudowanymi i bogatymi w dodatkowe funkcje oraz integracje ze znanymi serwisami.
Boty w tym roku dorosną nie tylko pod względem wykonywanych czynności, ale też wzbogacą różne sektory naszego życia, łącząc się z nowymi technologiami. Użytkownik będzie mógł nawiązać z tym narzędziem specjalną, personalną więź, ale również po prostu zamówić pizzę lub kupić nowy płaszcz, jeszcze łatwiej niż dotychczas. Oby te zmiany były tak samo ekscytujące dla developerów, jak i dla użytkowników.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz