piątek, 24 marca 2017

Dlaczego oni nie kupują?


Dlaczego oni nie kupują? To pytanie zadaje sobie chyba każdy właściciel nie za dobrze prosperującego sklepu internetowego. Czy istnieją narzędzia, które pozwalają nam sprawdzić, jak wygląda sprzedaż na naszej stronie? Czy istnieją metody, które pozwalają na sprawdzenie efektywności naszych kampanii marketingowych? Jak sprawdzić, czy sprzedaż online i marketing internetowy są skuteczne?


Testy A/B


Testy A/B to porównanie dwóch wersji strony (bądź formularzy), na których ma być wykonana żądana akcja. Najistotniejszym elementem testu jest zbadanie, czy wprowadzane przez nas zmiany w obrębie konkretnego elementu strony, będą wiązały się ze wzrostem, bądź spadkiem zainteresowania daną witryną. Testy A/B są więc czymś w formie symulacji, która ma sprawdzić, jak poszczególne zmiany odbiją się na popularności strony.

Skuteczność reklamy


Istnieje kilka wskaźników, które pozwolą nam sprawdzić, jak skuteczna jest nasza reklama i jak przenosi się ona na sprzedaż oferowanych przez nas produktów.

Wskaźnik CTR - inaczej mówiąc, jest to wskaźnik atrakcyjności danej reklamy, który bada zależności pomiędzy liczbą jej wyświetleń a liczbą kliknięć, świadczących o zainteresowaniu się naszą ofertą.

Wskaźnik odrzuceń -
określa on ile osób tylko raz skorzysta z treści zawartej na naszej stronie internetowej. Im większy wskaźnik odrzuceń, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że uda się nam coś sprzedać.

Wskaźnik otwarcia - jest to wskaźnik, który określa liczbę otwartych maili, w stosunku do wszystkich wysłanych przez nas wiadomości internetowych. Chodzi tu oczywiście o kampanie mailingowe.

Wskaźnik konwersji - określa on, jaka część wszystkich odwiedzających stronę osób, generuje pożądaną akcję, czyli na przykład pobranie danego pliku, czy zakup określonego produktu.

Wskaźnik wzrostu z inwestycji - określa, jak forma reklamy jest dla nas najefektowniejsza i która z nich generuje największe zyski przy najmniejszych kosztach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz