Myśląc o chatbotach, powinniśmy pamiętać, że to znacznie bogatsze narzędzie, niż nam się wydaje. Oczywiście ich standardowym zadaniem jest komunikacja z klientem online, ale zakres ich funkcjonalności jest znacznie szerszy. Chatboty pomagają markom i firmom wzrastać, a sposobów na ich wykorzystanie jest naprawdę wiele.
Boty to przede wszystkim fantastyczne narzędzia do agregacji danych i informacji o użytkownikach. Zebraną wiedzę wykorzystywać można przy dobieraniu specjalnych promocji i spersonalizowanych ofert. Marka posiadająca dane o preferencjach klientów może sprawniej sprzedawać swój produkt i ulepszać swoje usługi. Kolejnym ułatwieniem dla obydwu stron może okazać się pomoc podczas różnego rodzaju rejestracji. Gdy użytkownik ominie jeden ważny krok w wypełnianym wniosku, firma wyśle mu przypomnienie i dokładną instrukcję przy pomocy swojego bota.
Narzędzia, takie jak chatboty, mogą spełniać również funkcje przewodników. Dobry UI to już połowa sukcesu, często jednak ciężko zaprezentować użytkownikowi nowe aktualizacje czy zmiany na stronie www. Bot pomoże marce w notyfikowaniu o ważnych modyfikacjach tak, by klient zawsze był na bieżąco. Razem z UI idzie oczywiście UX, a uchwycenie emocji i reakcji użytkownika w czasie rzeczywistym to ogromna wartość. Komunikacja z klientem online, gdy ten testuje nasz produkt pozwoli nam zgromadzić jego odczucia i w efekcie pracować nad ewentualnymi defektami.
Marki powinny również nauczyć się efektywnego wykorzystywania możliwości botów. Warto regularnie pytać użytkowników o ich opinie dotyczące naszych usług w formie miniankiet dystrybuowanych przez chatbota. Bardzo często klient nie wróci już do nas tylko po to, by odpowiedzieć na kilka pytań, a takie narzędzie w nieinwazyjny sposób dotrze do niego już po zakończeniu interakcji.
Firma, która chce dobrze prosperować wie, że komunikacja z klientem online jest kluczowa w XXI wieku. Rozwój sztucznej inteligencji i nasze przywiązanie do mediów społecznościowych to szansa dla takiej technologii jak chatboty. Sposobów na eksploatację tych narzędzi jest wiele, a każda marka z pewnością znajdzie rozwiązanie, które przyniesie jej zadowalające wyniki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz