czwartek, 27 kwietnia 2017

Jak zatrzymać klienta


W parze z postępem technologicznym zawsze idą zmiany. Najłatwiej dostrzec te, które wpływają na codziennie wykonywane czynności. Jak na przykład zamawianie pizzy. Wiele lat temu, aby złożyć i odebrać zamówione jedzenie, musieliśmy osobiście odwiedzić restaurację. Z czasem dostępne stało się zamawianie przez telefon. 


Kiedy Internet zadomowił się w naszej rzeczywistości na dobre, mogliśmy już z łatwością trafić na stronę pizzerii kierowani kolorowymi bannerami i reklamami na przeglądanych portalach. Smartfon, przedłużenie naszej ręki, z czasem też został wyposażony w aplikacje pozwalające na jeszcze łatwiejsze zamówienie pizzy. Teraz, gdy obserwujemy istny rozkwit technologii jaką jest sztuczna inteligencja, również możemy zauważyć kolejny etap zmian w naszych codziennych działaniach. Boty umożliwiają nam zamówienie jedzenia poprzez zwyczajną rozmowę na platformie Facebook Messenger i może to być naprawdę ważny element dla firm, które zastanawiają się jak zatrzymać klienta.

W XXI wieku chętniej klikamy niż rozmawiamy, stąd tyle rzeczy w ciągu dnia wykonujemy online. Ale ludzie naturalnie przyciągani są również personalnym podejściem do klienta, a wręcz coraz bardziej go potrzebują. Tu przewagę mają właśnie chatboty. Jeżeli nasza ulubiona marka nagle zacznie kontaktować się z nami przez wirtualnego doradcę, który stanie się naszym przyjacielem, to na pewno utrzyma nasz poziom zadowolenia. Bot da nam odczucie budowania więzi i personalnej relacji, zapewni też gwarancję, że jest dla nas dostępny 24 godziny na dobę. Wiemy już, że boty to atrakcyjny trend i doskonały sposób sprzedaży, jednak jak zatrzymać klienta, który już z nami jest na Messengerze ale bardzo szybko może odejść?

Pamiętajmy o stałym rozwijaniu naszego chatbota. Narzędzie to działa dobrze tylko wtedy, gdy pozostaje w harmonii z człowiekiem. Bot może znacznie wpłynąć na usprawnienie naszej pracy i odciążyć nas od wielu zadań, ale to my musimy wzbogacać jego umiejętności o wiedzę pozyskiwaną na podstawie działań naszych klientów. Uważne zbieranie danych o tym w jaki sposób użytkownik komunikuje się z botem pozwoli na budowanie bota naprawdę szytego na miarę i bardzo spersonalizowanego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz