Obsługa kilku milionów turystów, którzy każdego roku pojawiają się w mieście, wymaga uwagi i czasu. Boty turystyczne, dzięki użytej technologii, mogą zautomatyzować najczęściej powtarzające się i czasochłonne zadania, a tym samym poprawić jakość komunikacji turystów z miastem.
Chociaż technologia zdecydowanie ułatwiła nam podróżowanie, liczba internetowych przewodników i poradników może przyprawić o zawrót głowy. Boty turystyczne stanowią najszybsze rozwiązanie w przypadku wybrania miejsc, które warto odwiedzić, w razie jakichkolwiek pytań błyskawicznie na nie odpowiedzą, a wpisywane przez użytkowników treści stają się niezastąpionym źródłem informacji o tym, na co jest największe zapotrzebowanie. To, na ile istotne chatboty stają się w komunikacji miasta doskonale pokazuje zwycięzca nagrody Róża Regionów 2017 – chatbot Visit Wrocław, stworzony we współpracy Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia, agencji be frank! oraz KODA Bots. Dostępny na Messengerze chatbot, w kilka miesięcy stał się jedną z wizytówek stolicy Dolnego Śląska i narzędziem, z którego korzystają już nie tylko turyści, ale i mieszkańcy miasta.
Całodobowa informacja turystyczna
Do Wrocławia co roku przyjeżdża 5 milionów turystów. Wielu z nich, w razie jakichkolwiek wątpliwości, swoje pierwsze kroki kieruje na facebookowe strony związane z miastem. Moderatorzy muszą wówczas samodzielnie odpisywać na pytania, które bardzo często się powtarzają. Boty turystyczne są w stanie zautomatyzować ten proces. Dzięki wpisaniu w platformie najczęściej pojawiających się pytań i odpowiedzi, bot sam dopasuje wiadomość, którą natychmiast wyśle użytkownikowi. Dzięki temu, ta internetowa informacja turystyczna generuje dużo niższe koszty i co najważniejsze – działa nieprzerwanie, także w nocy czy w święta, bez względu na to, ilu turystów zadaje pytania w tym samym czasie. Choć chatbot jest w stanie sam załatwić dużą część spraw, w razie jakichkolwiek dodatkowych, bardziej szczegółowych pytań, w każdym momencie użytkownik może przełączyć się na rozmowę z moderatorem.
Przewodnik w kieszeni
Nowe miasto to mnóstwo możliwości na spędzanie czasu. Jak więc szybko odnaleźć te opcje, które interesują nas najbardziej? Pomocą służą boty turystyczne, które dzięki swojej interaktywności dopasują trasę szytą na miarę naszych potrzeb. Dzięki chatbotowi Visit Wrocław, już na początku możemy określić czy interesują nas wszystkie warte odwiedzenia miejsca, czy może wolimy sprecyzować ich kategorię. Do wyboru mamy m.in. kulturę, rekreację czy zabytki, a te z kolei dzielą się jeszcze na podkategorie, aby jak najlepiej poznać oczekiwania użytkownika. Wyświetli nam się wtedy lista idealnie dopasowanych lokalizacji w mieście, wraz ze zdjęciami i możliwością przejścia na stronę poświęconą wybranemu miejscu. Jeśli nie mamy sprecyzowanych planów, możemy poznać też wydarzenia dziejące się konkretnego dnia. Dzięki temu, chatbot umożliwi nam spontaniczne wybranie się w miejsce, którego być może do tej pory nie znaliśmy.
Gdzie spać, co zjeść?
Stolica Dolnego Śląska może pochwalić się niezwykle szeroką bazą gastronomiczną. Liczne restauracje, kawiarnie, street food czy lodziarnie przyciągają do Wrocławia miłośników pysznego jedzenia. Jak jednak wybrać najlepsze i najbliższe lokale, szczególnie gdy doskwiera nam już głód? Boty turystyczne i tu stanowią najszybsze rozwiązanie. Dzięki nim, nie tylko turyści, ale i mieszkańcy, po wybraniu rodzaju lokalu i typu kuchni, w kilka sekund otrzymują listę polecanych miejsc, wszystko bez wychodzenia z Messengera. Chatboty mogą wskazać też najlepsze miejsca noclegowe – w przypadku Visit Wrocław, rekomendowane przez oficjalny turystyczny portal miasta. Bez względu na budżet, możemy wybierać między pensjonatami, hostelami czy hotelami w różnych częściach miasta i o konkretnym standardzie.
W czasach, gdy oczekujemy jak najszybszych odpowiedzi, boty turystyczne stają się niezastąpionym narzędziem i stanowią kolejną ewolucję w komunikacji miasta z turystami. Prosty dostęp do aktualnych wydarzeń, rozkładów jazdy czy prognozy pogody, automatyczne pobieranie artykułów ze strony prosto do Messengera, personalizacja wiadomości i optymalizacja nie tylko samego narzędzia, ale i całej oferty turystycznej, na podstawie analizy wpisywanych przez użytkowników treści, to tylko niewielki fragment możliwości jakie daje chatbot. Dzięki automatyzacji, turyści natychmiast dostają odpowiedzi na zadawane pytania, pracownicy miasta mogą poświęcić swój czas na inne zajęcia, a przy odpowiednim zaprojektowaniu chatbota, regularnie korzystać z niego będą także mieszkańcy miasta. Wrocław, swoim facebookowym botem, i odwagą w korzystaniu z nowoczesnych rozwiązań, wskazał kierunek, w którym z pewnością w najbliższych latach będą podążały także inne miasta.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz