Boty na Facebooku stają się powoli przyjaciółmi każdego social media ninja. Ich uniwersalność i możliwości, których nie dają inne formy komunikacji na portalu, sprawiają, że przy zrozumieniu swoich odbiorców i odrobinie kreatywności, chatboty mogą nieporównywalnie wpłynąć na zaangażowanie społeczności.
Prowadzenie strony na Facebooku staje się coraz trudniejszym zadaniem. Już nawet sam portal nie ukrywa, że ze względu na liczbę fanpage’y nie jest w stanie wyświetlać na tablicy wszystkich nowości, przy okazji namawiając do kupowania reklam. Wydawać by się mogło, że to jedyne rozwiązanie na tak spadający zasięg organiczny. Na szczęście mamy chatboty. Docierają do wszystkich fanów, błyskawicznie odpowiadają na ich pytania i dostarczają rozrywkę. Wirtualni asystenci wprowadzeni na Messengera w 2016 roku, stają się dziś ratunkiem przy coraz surowszej polityce portalu. Co w takim razie zrobić, żeby wykorzystać ich potencjał w 100%, i żeby boty na Facebooku jak najbardziej angażowały użytkowników?
Subskrypcje i powiadomienia
Czasy, w których newslettery stanowiły prosty sposób na dotarcie do klientów mijają. Zapisujemy się do setek mailingów, to co nas interesuje trafia do spamu, aż w końcu zasypani górą nigdy nie przeczytanych wiadomości zmieniamy adresy. Listy mailingowe generują też koszty, często nieproporcjonalne do skuteczności. Chatboty stanowią ewolucję w formie newsletterów. Umożliwiają użytkownikom zapisanie się na listy i dostawanie wybranych wiadomości – o niższej cenie konkretnego produktu, nowych wpisach na blogu czy nawet alertach pogodowych, prosto do skrzynki Messengera. Ze względu na łatwe zapisywanie się i wypisywanie, a także specyfikę komunikatora, na naszej liście pozostaną osoby rzeczywiście nią zainteresowane, dzięki czemu open rate może osiągnąć poziom nawet 98%.
Gry i konkursy
Konkursy to chyba najpopularniejszy, i najbardziej wyczerpujący dla organizatorów, sposób angażowania fanów. Boty na Facebooku, dzięki automatyzacji i swojej multimedialności, wezmą na siebie najbardziej żmudną część ich pracy. Mogą odpowiadać na najczęściej pojawiające się pytania, a po stworzeniu przez nas regulaminu, wymagać zaakceptowania go na samym początku zabawy. W przypadku loterii wylosują zwycięzców, roześlą wyniki i nagrody (w formie np. kodów rabatowych), mogą też przyjmować i weryfikować zgłoszenia w konkursach związanych z wysyłaniem zdjęć czy materiałów wideo. Chatboty przeprowadzą konkursowiczów przez cały proces, bez potrzeby tworzenia nowych stron internetowych czy aplikacji, budując przy tym szeroką bazę użytkowników.
Quizy i testy
Ze względu na kanał komunikacji, boty na Facebooku pozwalają na dużo więcej swobody. Skoro rozmowa odbywa się na chacie, nie bójmy się zabawiać naszych fanów, czy to za pomocą żartów, gifów i naklejek, czy tworząc większe moduły z quizami. Wtedy, nie dość, że zaangażują użytkownika, to sprowokują go do podzielenia się odkryciem ze znajomymi i chęci porównania wyników. Kolejną opcją jest tworzenie testów – sprawdź, jaki masz rodzaj cery, a chatbot dobierze idealny dla niej produkt z naszej oferty, przekonaj się który kierunek wakacyjny najlepiej spełni Twoje oczekiwania, bez potrzeby przeszukiwania kolejnych stron. Angażujemy użytkowników, wzbudzamy zaufanie, a dzięki otrzymanym informacjom poznajemy naszych klientów i możemy wysyłać im spersonalizowane wiadomości czy kody rabatowe – w końcu kto nie lubi prezentów.
Ciekawostki i nauka
Chatboty to świetne miejsce do zabawy, ale nie oznacza to, że nie ma w nich miejsca na poważniejsze treści. Informacje o produkcie, ciekawostki w formie krótkiego “czy wiesz, że…” lub całe moduły poświęcone wiedzy z zakresu konkretnej branży. Boty na Facebooku mogą mieć wyjątkową osobowość, a tym samym możemy kreować za ich pomocą wizerunek eksperta. Specjalnie przygotowane pliki multimedialne, historia marki czy założyciela, porady w kwestiach związanych z naszym produktem to dopiero początek tego, czym możemy zaciekawić odbiorców. Skorzystajmy z tego i zainteresujmy naszą marką użytkowników na tyle, aby chcieli do nas wrócić. Chatboty to rozwiązanie, które daje nam niezastąpiony materiał do analizowania i ulepszania modelu komunikacji. Sprawdzajmy czego szukają, i co wpisują, nasi odbiorcy i modyfikujmy tak, aby jak najlepiej odpowiadać na ich potrzeby.
Bez względu na to, jakie treści im zaproponujemy, pamiętajmy o jednym – nikt nie lubi nudy. Co jakiś czas zmieniajmy quizy czy testy, dodawajmy nowe ciekawostki czy możliwości subskrypcji i informujmy o tym naszych fanów – boty na Facebooku też potrzebują promocji. A gdy odbiorcy naszej marki poznają naszego chatbota, naszym zadaniem pozostanie ich do siebie przekonać i na jak najdłużej zatrzymać.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz