W ostatnim czasie, conversational commerce wymieniany jest jako jeden z najważniejszych trendów online. Branża e-commerce jest niezwykle konkurencyjna, a sklepy muszą wykorzystywać coraz to nowe rozwiązania, aby skutecznie sprzedawać swoje produkty w sieci.
Mówiąc o conversational commerce, nie można zapominać o tym, że tak naprawdę to nic nowego i spotykamy się z nim podczas niemal każdych zakupów w sklepach stacjonarnych. Tak jak spora część naszego życia, tak i marketing konwersacyjny przeszedł do nowej przestrzeni - Internetu. Dzięki chatbotom dostępnym na Messengerze, marki mogą pokazywać klientom swoją ofertę, pomagać im w wyborze, a także przypominać o niedokończonych zakupach.
Przeglądanie produktów
Jednymi z pierwszych marek, które wprowadziły e-commerce na chat są H&M i Tommy Hilfiger, udostępniając użytkownikom katalog produktów w Messengerze. Klienci mogą wygodnie przeglądać dostępne produkty według kategorii, a nawet dodawać je do koszyka. Marketing konwersacyjny stanowi dobre rozwiązanie nie tylko dla naszych odbiorców. W sytuacji, w której umożliwiamy klientom poznanie naszej oferty przez Messengera, widzimy kto ją przegląda, w które kategorie czy produkty klika, a w chwili, w której zauważamy mniejszą jego aktywność, możemy przejąć rozmowę i zaproponować pomoc w wyborze.
Historia przeglądania
Dużym plusem conversational commerce prowadzonego na Messengerze jest sama platforma. Dzięki temu, że komunikator ten dostępny jest na niemal wszystkie urządzenia - telefony, tablety czy w przeglądarce, zawsze mamy go przy sobie. W momencie, gdy przeglądamy ofertę sklepu na komputerze, a później robimy to na telefonie, nie mamy dostępu do historii przeglądanych produktów. Nawet na tym samym urządzeniu, musielibyśmy do tego przejść przez słabo oznaczoną historię przeglądarki. Dzięki historii rozmowy, zwiększa się prawdopodobieństwo, że wrócimy do produktu, który nas wcześniej zainteresował.
Powiadomienia push
Marketing konwersacyjny prowadzony w formie chatbotów na Facebooku, daje możliwość wysyłania użytkownikom wiadomości push - powiadomień pojawiających się na telefonie takich jak wtedy, gdy napisze do nas znajomy, w ciągu 24 h od ostatniej aktywności użytkownika. Dzięki temu, jeśli widzimy, że klient przeglądał konkretne produkty, a tym bardziej gdy już wsadził je do koszyka, możemy wysłać mu przypomnienie o tym, że te produkty czekają i zachęcić do finalizacji zamówienia.
Według raportu “E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, odsetek internautów, którzy kupują online wynosi już 56% (tym samym wzrósł w porównaniu do ubiegłorocznych wyników), a zdaniem badanych, największą zaletą zakupów przez Internet jest ich całodobowa dostępność. Korzystając z chatbotów i prowadząc marketing konwersacyjny możemy przenieść swój biznes na kolejny poziom i tym samym skuteczniej prowadzić sprzedaż produktów czy usług w sieci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz