poniedziałek, 27 sierpnia 2018
Rozmowa z chatbotem - sposób na poprawę jakości obsługi klienta online
Konwersacja z chatbotem to rozwiązanie, z którego może skorzystać już każdy z nas. Odkąd chatboty pojawiły się na Messengerze, rozmowa z botem stała się niezwykle popularnym rozwiązaniem stosowanym przez marki, które próbują jak najlepiej i najefektywniej obsłużyć klientów.
Pytania i odpowiedzi
Media społecznościowe narzucają niezwykle szybkie tempo. Tak samo, jak każda informacja czy każdy post już po kilku minutach przestaje być newsem, tak samo ważny jest czas odpowiedzi udzielanych przez firmy. Według badań, aż 51% użytkowników Facebooka oczekuje obecności marki 24/7. Z perspektywy firmy wiąże się to z dużymi wydatkami i zwiększoną liczbą zatrudnionych osób. Rozmowa z botem staje się tu optymalnym rozwiązaniem. Dzięki automatyzacji, możemy wpisać w platformę odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które po wpisaniu wybranych słów kluczowych, wyświetlą się użytkownikom w ciągu kilku sekund.
Prowadzenie rozmowy
Chociaż bot do rozmowy jeszcze przez długi czas nie będzie w stanie w 100% zastąpić człowieka, już teraz możemy stworzyć go w taki sposób, aby potrafił odpowiedzieć na zadawane przez użytkownika pytania, wysłane zdjęcie, dźwięk czy po prostu odpowiedzieć na prostą wiadomość. Chatboty mogą też same starać się prowadzić rozmowę, zadając proste pytania z uniwersalnymi odpowiedziami w kolejnych miejscach rozmowy. Do takiego rozwiązania możemy używać zwykłych wiadomości, ryzykując, że użytkownik nie będzie wiedział czy powinien coś wpisać czy czekać na dalszy ciąg, lub z przycisków, które ograniczają wybór, ale wymagają mniejszego zaangażowania i sama ich forma naprowadza użytkownika na to, że powinien w coś kliknąć i popchnąć konwersację do przodu.
Aktualności, informacje
Oprócz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, konwersacja z chatbotem może stać się miejscem, w którym nasi klienci znajdą informacje o naszej firmie, sposobie produkcji czy ciekawostki związane z branżą. Dzięki powiadomieniom push, możemy wysyłać użytkownikom także wiadomości z informacjami, które uznajemy za najbardziej istotne - o nowych konkursach, personalizowane zniżki czy najnowsze i najciekawsze newsy, przekierowując na stronę i wspomagając tym samym na niej ruch. Dzięki temu, ograniczymy liczbę wiadomości, w których fani pytają o takie informacje, a damy im poczucie, że zawsze są na bieżąco z działaniami naszej marki.
Bot do rozmowy w ostatnich miesiącach stał się niezwykle popularnym rozwiązaniem, z którego korzystają marki z niemal każdej branży. W żadnym momencie nie powinniśmy jednak oszukiwać klientów i próbować przekonać ich, że rozmawiają z rzeczywistym pracownikiem firmy, gdy tak naprawdę to rozmowa z botem. Jak bardzo nie znalibyśmy grupy docelowej i dobrze nie przygotowali interakcji, w końcu użytkownik w taki sposób sformułuje swoją wiadomość, że chatbot jej nie rozpozna, a przez to stracimy u niego zaufanie.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz